Juntes de govern
La Junta de Govern és un òrgan executiu col·legiat que obligatòriament ha de ser present en tots els municipis la població dels quals superi els 5.000 habitants.
La Junta de Govern Local està integrada per l'alcaldessa i un terç com a màxim del nombre legal de regidors i regidores, nomenats i separats lliurement per l'Alcaldia, qui en dona compte al Ple. Té com a finalitat col·laborar amb l'alcaldessa en l'exercici de les seves atribucions, i exerceix les competències que l'alcaldessa hi hagi delegat.
Composició:
- Anna Pascual Roca, presidència
- Míriam Díez Piñol, primera tinents d'alcaldia
- Jordi Segura Tejedor, segon tinent d'alcaldia
- Anton Verdeny Fort, secretari-interventor
El 14 de juliol de 2023 es constitueix la Junta de govern local per a l’assistència a l’alcalde en l’exercici de les seves atribucions i per a l’exercici de les atribucions que l’alcaldessa o un altre òrgan municipal li deleguin i també les que li atribueixin les lleis.
Lloc i data de les sessions:
El primer i tercer dimarts de cada mes a les 8 del matí a l'Ajuntament.
La Junta de Govern local té les següents competències delegades pel ple municipal:
- En matèria de personal:
- Aprovar l'oferta pública d'ocupació.
- Aprovar les bases dels processos de selecció i de provisió de llocs de treball.
- Resoldre les sancions del personal funcionari i laboral de la corporació.
- En matèria de contractació:
- L'aprovació de projectes d'obres i de serveis quan aquesta competència no correspongui al ple de la corporació.
- Els contractes administratius especials i contractes privats que siguin competència de l'Alcaldia.
- En matèria d'urbanisme i activitats:
- La concessió de les llicències d'obres majors.
- La concessió, denegació i/o revocació de totes les llicències, permisos i autoritzacions municipals ambientals, incloses les d'espectacles públics i activitats recreatives, i la seva revisió periòdica, així com el requeriment d'adopció de noves mesures correctores.
- L'aprovació dels instruments de planejament de desenvolupament del planejament general no expressament atribuïdes al Ple, així com la dels instruments de gestió urbanística i dels projectes d'urbanització. Aquesta facultta inclou l'aprovació de qualsevol instrument de planejament i de gestió que la legislació urbanística no atribueixi expressament al pla municipal o sigui atribuïda expressament a l'Alcaldia.
- En matèria de patrimoni:
- La concessió de béns, arrendament i adquisició de béns immobles i drets subjectes a la legislació patrimonial i alienació del patrimoni quan, d'acord amb la legislació de contractes de les administracions públiques en cada moment vigent, siguin competència de l'Alcaldia.
- Altres matèries:
- La resolució dels expedients de responsabilitat patrimonial.
- La sol·licitud i l'acceptació de subvencions atorgades per altres Administracions.
- L'atorgament de beques, incloses les de menjador, i ajuts socials.
- L'aprovació dels convenis de col·laboració que hagi de formalitzar aquest Ajuntament tant amb entitats de dret públic com amb subjectes de dret privat, així com aquells convenis que instrumentin la concessió d'una subvenció nominativa.
Tota la informació exposada anteriorment es pot consultar en els documents adjunts en relació al Decret de Constitució de la Junta de Govern local i l'Acord de Creació i Composició de les Comissions Informatives Permanents que es troben al panell lateral.
-
No s'han trobat resultats.